‘A’ LA BELLE TYPO
Poster
Out Of Stock
Vérifier la disponibilité / Check avalability
→ con
DESCRIPTION IN ENGLISH BELOW ↓
UN ‘A’ EXTRAPOLÉ DE TROIS AUTRES LETTRES.
Le livre de Rob Roy Kelly «American wood type: 1828–1900» présente en page 126 un échantillon très original d’une Toscane Ombrée de la fonderie de J. G. Colley (New York, ca. 1880), un style par ailleurs typique des caractères pour affiche du XIXe siècle. L’astuce beauté de ces lettres c’est la finesse du trait qui éclaire un dessin épais et complexe. Ce principe graphique, hélas limité dans l’ouvrage aux seules lettres ‘M, ‘U’ et ‘R’, a ici été étendu à un ‘A’ par extrapolation. Croqué puis gravé à la main sur un grand bloc de bois de fil de hêtre, il a ensuite été intégré à une composition de caractère en bois et en plomb.
TIRAGE DE 15 EXEMPLAIRES
IMPRESSION TYPOGRAPHIQUE
TEXTE EN FRANÇAIS
Design du ‘A’ © Fontegrâce — Philippe Blanc, 2019.
‘A’ EXTRAPOLATED FROM THREE OTHER LETTERS.
A sample of a 19th century’s typical style of poster types can be seen in Rob Roy Kelly’s “American Wood Type: 1828–1900” on page 126: a very original Tuscan Open Shade from J. G. Cooley’s New York typefoundry (c.1880). Delicate outlines highlight the letters’ shapes, though thick and complex. Unfornunately limited in this specimen to the only ‘M, ‘U, ‘R’, its features have here been applied to be able to extrapolate an ‘A’. Sketched out, engraved on a large block of beech wood, it has then been inserted into a composition of wood and lead types.
POSTER
A 15 COPIES RUN
LETTERPRESS PRINTING
TEXT IN FRENCH
Year of publication: 2019
Hand-printed on Fontegrâce on various papers (like wrapping ones) in black (some copies adorned in red), 8.2 x 28.0”.
Design of the letter ‘A’ © Fontegrâce — Philippe Blanc, 2019.